Az új Battlefield 6 a korábbi rész, a 2042 csalódott rajongóinak próbál válaszolni, visszanyúlva a sorozat sikeres alapjaihoz. Ismét igazán intenzív, 64 fős csaták, földhözragadt katonai osztályok és modern hadviselés várják a játékosokat, amit egy látványos, narancssárga atmoszféra és a klasszikus, pusztító rombolástechnológia tesz teljessé.
Bár izgalmasnak tűnik a visszatérés a gyökerekhez, a fejlesztők láthatóan igyekeznek kompromisszumokat kötni mind a régi, mind az új rajongók kedvéért. Hogyan hat a játékmenetre az, hogy egyszerre próbálnak kedvezni a kisebb, pörgősebb pályákat kedvelőknek és a hagyományos, nyílt hadszíntereket előnyben részesítőknek? Milyen hatással van az új fegyverválasztási rendszer és a karakterek szabadabb mozgása a játékélményre?
Különleges hangsúlyt kap a többféle pályatípus, köztük olyan ikonikus helyszínek, mint New York, Kairó vagy Gibraltár, valamint a visszatérő Operation Firestorm. Az új játékmódok fokozatosan szűkülő harci zónákat és még izgalmasabb összecsapásokat ígérnek, de vajon eléggé kielégítik-e a sorozat rajongóinak elvárásait?
A történetorientált játékosokra is gondoltak: hosszú idő után ismét elérhető az egyjátékos kampány, mely a NATO egységeit állítja szembe egy globális, titokzatos ellenféllel. A sztori különböző idővonalakon és helyszíneken kalauzol át, miközben egyszerre idézi meg a klasszikus katonai akciókat és néhány „Call of Duty”-szerű megoldást is alkalmaz.
A játék összetett újításai, kompromisszumai és visszatekintései érdekes kérdéseket vetnek fel: vajon sikerült egyensúlyba hozni az újdonságokat és a tradíciókat? Elegendő az impozáns látvány és a jól ismert játékmódok ahhoz, hogy visszanyerje a Battlefield régi fényét?