Kombinált fegyverek, rombolható környezet és nagy kiterjedésű harcterek: ezek újra előtérbe kerülnek a sorozat legújabb modernkori részében. A fejlesztők több év elteltével térnek vissza ahhoz a hagyományos játékmenethez, amely a Battlefield 3 és 4 óta a rajongók egyik kedvence volt.
Az új rész egyik legnagyobb újítása az újra bevezetett, klasszikus osztályrendszer és az ebből fakadó fegyverhasználati szabadság, amely érdekes vitákat szült a közösségen belül. A játékosok dönthetnek a régi klasszikus, vagy az új, szabadabb fegyverválasztás között, ami egyénibb stílust tesz lehetővé.
Nyolc órányi zárt béta alapján többféle pályatípus is kipróbálható volt – szűk, városi összecsapásoktól kezdve hatalmas, változatos terepeken zajló hadműveletekig. Megjelentek új játékmódok is, például a kis csapatok egymás elleni, pörgős Squad Deathmatch, ahol egészen más ritmusú, arcade-hangulatú harcok bontakoznak ki.
Az élményt olyan új játékmenet-elemek színesítik, mint a fejlett mozgásrendszer – például társak vonszolása fedezékbe, fegyverek megtámasztása, vagy tankokkal való faláttörés. A pusztítás soha nem volt ilyen látványos: épületek teljesen összedőlhetnek, új útvonalakat nyitva a harcmezőn. Minden játékos megtalálhatja a saját szerepét, hiszen az osztályokhoz tartozó különleges képességek még nagyobb változatosságot hoznak.
Néhány klasszikus pálya visszatérése mellett régi, közkedvelt játékmódok és mechanikák is újra elérhetők. Felmerül a kérdés: vajon ez lesz a rész, amely méltó utódja lehet a Battlefield 3 és 4-nek?