A Battlefield 6 kampányának önálló értékelése érdekes fejlesztési hátteret tár fel: az EA egy új stúdiót hozott létre a történet és a szóló élmény felépítésére, ám a projekt végül szétesett, és sürgető határidőkkel más csapatokra bízták a befejezést. Ez felveti a kérdést: vajon mi vezetett a sikertelenséghez, és milyen hatással van ez a kampány minőségére?
A single player történet egy magánhadsereg és egy maroknyi elit tengerészgyalogos csapat konfliktusát mutatja be változatos helyszíneken: Georgia, Gibraltár, Kairó, Brooklyn, sőt egy kitalált ország, Jigistan is szerepel. A névtelen, nemzet nélküli gonosztevők bevezetése újabb dimenziót nyit a modern háborús játékokban: mennyiben hiteles vagy izgalmas, ha a geopolitikai háttér elmarad?
Az elemzés során felmerül, hogy a pályák és játékmenet mennyire idézik a Battlefield többjátékos élményének egyediségét – például rombolhatóság, járműhasználat, taktikai szabadság –, vagy inkább csak Call of Duty-mintára épülő, lineáris akciójelenetek láncolatát kapjuk. A történetmesélés és a karakterek személyisége is kritika tárgyává válik: lehetséges, hogy a csapatdinamika és a személyes dráma hiánya csökkenti az elmélyülés élményét?
Átfogó kérdés, hogy mire is lenne képes a Battlefield világa egy igazán kreatív, magával ragadó szóló kampány esetében. A videó felveti, hogy a sandbox lehetőségeit és a többjátékos formula erősségeit lehetett volna szorosabban integrálni a szóló módba, de vajon mindez mennyire sikerült?