A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

Battlefield 6 béta: Izgalmas élmények és vegyes fogadtatás

A Battlefield 6 bétája rengeteg játékost vonzott, de számos visszatérő kérdést és kritikát is felvetett: a pályák méretétől a felhasználói felületen át a csalók jelenlétéig.

Az új Battlefield 6 béta változatának elérhetősége óriási lelkesedést váltott ki a játékosok körében, akik közül sokan évek óta nem tapasztaltak ekkora szórakozást egy multiplayer lövöldözős játékban. A grandiózus csataterek, a kaotikus pillanatok és váratlan események mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékos akár gyengébb eredménnyel is elégedetten lépjen ki egy-egy mérkőzésből.

Sokakat azonban zavar, hogy a pályák szokatlanul kicsinek tűnnek a korábbi részekhez képest, a vertikális mozgás lehetőségének – azaz az épületeken és domborzaton való több szintes mozgás – hiánya pedig a megszokott játékmenet egy részét veszi el. Többen felvetik, hogy a pályák inkább a Call of Duty-hoz hasonló, gyors összecsapásokat ösztönöznek, aminek akár üzleti-stratégiai okai is lehetnek.

Felmerül továbbá a „time to kill” (azaz a halálig eltelt idő) kérdése, valamint a térképek szűkössége, ami miatt gyakoribbak az összecsapások, és kevesebb a mozgástér. A játék felhasználói felületét (UI) is kritizálják: a menük rétegzettek, nehézkesen kezelhetők, és a klasszikus ikonok helyett absztrakt szimbólumokat használnak. Mindez elsőre zavaró lehet, de idővel megszokható.

A játék egyes mechanikái is vitát kavarhatnak: a mesterlövész fegyverek erős jelenléte, a suppressing fire gyengülése, illetve a robbanófegyverek splash damage-ének visszafogottsága eltér a korábbi epizódoktól. Mindemellett a csalók jelenlétéről is szó esik, bár a fejlesztők folyamatosan dolgoznak az új ellenintézkedések bevezetésén.

Kérdések vetődnek fel: vajon a pályák méretével kapcsolatos kritikák csak a bétára jellemzőek, vagy a végleges kiadásban is így maradnak? Tényleg sikerülhet áthidalni a régi-új rajongók elvárásait, és lesz-e elég változatosság a pályákban és a játékmódban? Hogyan alakul a játékosok élménye a csalók és az UI kérdései mellett?