Az RTX 5090-es grafikus kártya érkezése után a videó készítője elgondolkodik a modern GPU-k energiaigényéről, különös tekintettel a laptopokra. A telepítés során rájön, hogy ezek a csúcskártyák jóval nagyobb teljesítményt és energiafelvételt igényelnek, mint elődeik, ami asztali gépeknél könnyebben kezelhető, de hordozható gépeknél komoly kihívásokat jelent.
Felmerül a kérdés: hogyan lehet egyre erősebb GPU-kat beépíteni laptopokba úgy, hogy azok ne lépjék túl a hűtési és fogyasztási korlátokat? A bemutatott példák – például a 175 wattos maximális TGP és a még vékonyabb gépeknél tapasztalható szigorúbb korlátok – jól rámutatnak a technikai akadályokra.
A videó érinti azt is, miként próbálta az Nvidia a 10-es és 40-es sorozatoknál a gyártástechnológiát (node shrink) felhasználni a hatékonyság növelésére. Ugyanakkor az 50-es sorozat mérsékelt előrelépést jelent csupán ezen a téren, így most inkább a mesterséges intelligencia alapú szoftveres megoldások – mint például a legújabb DLSS4 és multiframe generáció – kerülnek előtérbe.
Végül felvetődik, hogy a hardveres fejlődés csökkenése miatt a jövőbeli előrelépéshez egyre fontosabbá válhatnak a szoftveres újdonságok. Ezzel kapcsolatban izgalmas kérdés, hogy mennyire tudnak ezek az eszközök tényleges, mindenki számára érzékelhető javulást hozni a játékélményben, főként amikor hardvercsere előtt állunk.