Mi történik, amikor egy klasszikus japán árkád lövöldözős játék Spectrumra történő átirata pénzügyi káosszal, szerződéses bizonytalanságokkal és a fejlesztőket körülvevő szakmai és személyes drámákkal fonódik össze? Ezt a kérdést járja körül a videó, amely Bob Pape és kollégái küzdelmes útját mutatja be az R-Type ZX Spectrum verziójának elkészítéséig.
Szó esik a Spectrumra történő portolás technikai kihívásairól, például a grafikus kompromisszumokról, a szoros memóriakorlátokról, valamint arról, hogyan lehet az árkád élményt a „specky” korlátai között is átélhetővé tenni. Felszínre kerülnek az iparági viszonyok: az alulfizetettségtől kezdve a korrigált bérigényeken át egészen addig, hogy ki éri el legelőször a hardverének felső határát. Mindeközben jól érzékelhető az akkori játékfejlesztő közösségre jellemző szoros együttműködés, ám sokszor a kényszer szülte összezártság is.
A történetben megjelennek bonyolult szerződéses helyzetek, a munkaadók által alkalmazott kétértelmű, néha etikátlan megoldások, a pénzügyi és jogi huzavonák, valamint a kitartás, amellyel a fejlesztők mégis befejezték a játékot. A videó több váratlan fordulatot tár elénk a szerzői jogi problémáktól kezdve a fizetési csúszásokig, a játék utolsó pillanatban történő hibáitól egészen az adóügyi nyomozásokig.
Fontos kérdésként merül fel: megéri-e a szenvedély, ha vele együtt kockázat, feszültség és esetenként anyagi veszteség jár? Hová vezet, ha egy fejlesztői csapat szó szerint a túlélésért, jogi mozgástérért és elismerésért küzd? Ezt a feszültségekkel teli, mégis nosztalgikus utat követhetjük végig, miközben betekintést kapunk a nyolcvanas évek videojáték-iparának kevéssé ismert kulisszatitkaiba.