OpenAI új, titokzatos modelljei elképesztő teljesítményeket érnek el, és jelenleg a mesterséges intelligencia fejlődésének egyik legizgalmasabb korszakát élhetjük át. Egy vadonatúj, 03 Alpha nevű LLM-modell máris nagy sikert aratott, amikor a világ egyik legkeményebb kódolási versenyén, az ATCoder World Tour Finals-on második helyezést ért el – a győztes ráadásul egy volt OpenAI-dolgozó lett.
A verseny során az 03 Alpha kreatív játékokat is generált: például egy részletes Space Invaders-t, egy űrben játszódó kosárlabda-játékot, vagy épp egy 3D-s Pokedex-et. Ezek minőségbeli ugrást jelentenek a korábbi modellekhez képest, amelyet sok AI-közösségi fórum aktívan követ és értékel.
Nemcsak a programozás terén rúgnak labdába az OpenAI új fejlesztései: egy másik, kifejezetten matematikai érvelőmodelljük aranyérmes lett a világ legnehezebb matematikai versenyén, a Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO). Itt a modell emberi versenyzőkkel egyenrangú, többlépcsős, összetett bizonyításokat alkotott, és teljesítménye fémjelzi, milyen átalakuláson megy keresztül a mesterséges intelligencia kutatás.
A bemutatóban a „bitter lesson” elmélet is terítékre kerül: azaz az AI legnagyobb áttöréseit általában az hozza, ha csökkentjük az emberi beavatkozást, és egyszerűen skálázzuk a tanulást – például önmagát játékban fejlesztő rendszerekkel vagy teljes end-to-end neurális hálózatokkal (ahogyan azt a sakk- és a Tesla-önvezetés példáján láthattuk). A jövőbeli áttörések így várhatóan a még általánosabb célú tanulási módszerektől jönnek majd.
A videóban röviden bemutatásra kerül az Abacus AI előfizetéses platformja is, amely több AI-modellel és kényelmi funkciókkal igyekszik segíteni a felhasználók mindennapi munkáját a mesterséges intelligencia eszköztárában.