Az autóbiztosítás átlagos költsége az Egyesült Államokban meghaladja az évi 2600 dollárt, de megjelenhet egy új tényező, amely csökkentheti ezt az összeget: az önvezető járművek. Felmerül a kérdés, hogy a balesetek számának és súlyosságának csökkentése automatikusan maga után vonja-e a biztosítási díjak mérséklődését.
Jelenleg már működnek vezető nélküli robo-taxik több nagyvárosban, és sok új személyautóban is találhatunk vezetést segítő rendszereket. Azonban teljesen autonóm autók még nem elérhetőek a nagyközönség számára. Szakértők arra számítanak, hogy még évtizedekbe telhet, mire ezek elterjednek.
Sok kutatás vizsgálja, hogyan hatnak a modern biztonsági funkciók, például az automatikus vészfékezés a baleseti statisztikákra. Ugyanakkor felvetődik a kérdés, vajon a részben automatizált rendszerek ténylegesen javítják-e a biztonságot, vagy újfajta kockázatokat teremtenek a technológiában való túlzott bizalom révén.
Az interjúban szó esik a biztosítási díjak alakulásáról, a szabályozás szerepéről, valamint arról, hogyan változhat a felelősség és a díjfizetés szerkezete a lakossági és kereskedelmi szektorban, ha elterjednek az önvezető autók. A téma egyik legérdekesebb felvetése, hogy ki viseli majd a felelősséget egy esetleges baleset esetén: az utas, a tulajdonos vagy a szoftver gyártója?