Az MP3 CD-k rejtélyes és átmeneti korszakát idézi fel a videó, amely bemutatja, hogyan vált elterjedtté egy sosem hivatalossá vált, mégis rendkívül praktikus kvázi-formátum. Ebben a korszakban a gyártók számos zenelejátszót, autórádiót és hifi tornyot láttak el „MP3” felirattal, amely gyakran mindenféle további magyarázat nélkül szerepelt a készülékeken. Mi is volt valójában az MP3 CD?
A jelenség mögött az állt, hogy a hagyományos CD-kkel ellentétben ezek a lejátszók képesek voltak CD-ROM lemezekről közvetlenül MP3-fájlokat lejátszani. Ezzel teljes albumokat, akár tíz- vagy tizenkétszeres mennyiségű zenét tartalmazó lemezek jöhettek létre, amelyek mégis messze kívül estek az audio CD-k szabványain. A videó felveti azt a kérdést is, hogy miként váltak népszerűvé az MP3 CD-k annak ellenére, hogy sosem létezett hozzájuk hivatalos ipari szabvány vagy licenc.
Az MP3 CD-k sikeréhez vezető utat az internetes zenebevitel elterjedése, az MP3 tömörítési eljárás megjelenése és a digitális hordozók evolúciójának korai lépései is befolyásolták. Az audiokazetták, CD-lejátszók, majd az első MP3-lejátszók, mint az iPod, mind hozzájárultak ahhoz, hogy a zenehallgatás egyre mobilabbá váljon – de az MP3 CD-k ezzel párhuzamosan egyfajta áthidaló megoldást kínáltak azok számára, akik nem akartak vagy nem tudtak azonnal váltani.
Meglepő részletek is előkerülnek, például hogy a legtöbb készülék csak korlátozottan „hirdette” ezt a funkcióját, és sok felhasználó csak véletlenül vagy a használati útmutatóból tudta meg, mire képes a lejátszója. A technikai háttér mellett felmerülnek kérdések a kompatibilitásról, a lemezek szerkezetéről, a zenei fájlok rendszerezéséről, sőt arról is, hogy a funkció miért maradt ennyire csendes mellékút az audió világában, és miért nem lett a zenevásárlás, illetve -hallgatás fő iránya.
Foglalkozik az MP3 CD-k ritkán előforduló kereskedelmi kiadásaival, például hangoskönyvek esetében, illetve azzal, hogy a formátum miként vet fel érdekes kérdéseket a digitális média tárolásáról és a fizikai hordozók utolsó virágzásáról. Szóba kerülnek technológiai kihívások, például a lejátszók közti eltérések, az átviteli sebességek vagy a lemezek idő előtti elhasználódása is, amelyek mind árnyalják a témakört.