A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Az iOS 26 új arca: a liquid glass dizájn és a felhasználói aggályok

Az Apple iOS 26 jelentős dizájnváltást hozott, amely sok felhasználóban és fejlesztőben is kérdéseket vet fel a használhatóságról és a vállalat jelenlegi irányáról.

Kiemelkedő téma a drasztikusan átalakított iOS 26 felhasználói felület, amelyet az Apple több mint egy évtized után először reformál meg. Az új ‘liquid glass’ dizájn főként a Vision Pro-hoz készült, és most először jelenik meg iPhone-okon – felmerül a kérdés, hogy egy 3D-s élmény miként működik egy alapvetően 2D-s készüléken.

A fejlesztői béta sokakban csalódást keltett: többen túl nehézkesnek, túl átlátszónak, zavarosnak érzik az átalakított kezelőfelületet, és felmerül, hogy a változtatás ok nélküli újítás lett-e. Feltűnő, mennyire hangsúlyosak a vizuális effektek, az ikonok formái, és hogy mennyire érintetlenek maradtak az alapfunkciók – mindezeket érdekes módon keveri a videó a bizonytalanság és az elégedetlenség érzésével.

A beszélgetés során reflektorfénybe kerül az Apple elmúlt években mutatott stratégiája, az AI és a kiterjesztett valóság technológiák integrációja, valamint az a nyomás, amit az iparági versenytársak kockázatvállalásai gerjesztenek. Megjelenik az az aggály is, hogy a vállalat vezetése kezdi elveszíteni a kontrollt és a fókuszt, miközben a háttérben rohamtempóban próbálnak megfelelni az elvárásoknak.

Az új dizájn fogadtatása, a fejlesztők tapasztalatai és a bemutatott innovációk (például a fejlett házon belüli töltőtechnológiák) mind arra vezetnek, hogy vajon mennyire tud egy ekkora cég valóban újat és hasznosat alkotni, ha közben a prioritások és a kivitelezés minősége kérdésessé válik.