Az FSR4 bevezetésével új szintre lépett az AMD GPU-kon elérhető képkocka-felskálázás. Korábbi verziók, mint az FSR 2.2 és FSR3, főként 4K felbontáson kínálták a legjobb képminőséget, alacsonyabb felbontáson gyakran kompromisszumokat kellett kötni. Az FSR4 azonban jelentősen javított ezen, és sokkal szélesebb körű alkalmazhatóságot nyújt.
A videó bemutatja, hogyan viselkednek a különböző FSR4 beállítások – Quality, Balanced és Performance – különféle felbontásokon (4K, 1440p, 1080p) egy Radeon RX 7900 XT kártyán stabil 60 fps mellett. Részletes példákon keresztül vizsgálja a mozgás közbeni élességet, a textúrarészleteket, valamint azt, hogy mennyire csökken az elmosódottság és a pixelesség az egyes módokon.
Külön szó esik arról, hogy a stabilitás, vagyis a képstabilitás mennyiben változik, ha az egyes felskálázási módokat választjuk. Az is terítékre kerül, vajon a teljesítményért cserébe milyen kompromisszumot kell kötni a finom részletek, a képhibák és az aliasing szempontjából, és mikor lehet meglepő módon előnyösebb egy alacsonyabb minőségű mód használata.
A diskurzus és egyes grafikai elemek, például haj, fű, falevelek, illetve effektek (részecskék, transzparencia) részletessége is elemzésre kerül különböző játékszituációkban. A videó hangsúlyozza, mennyire játékfüggő, hogy melyik FSR4 beállítás hozza a legjobb kompromisszumot a teljesítmény és a látvány között, és milyen esetekben érdemes próbálgatni a kisebb minőségen futó módokat is, hiszen a teljesítménynövekedés sokszor érezhető lehet.
Felvetődik a kérdés, hogy milyen felbontáson melyik FSR4 mód lehet a legoptimálisabb, milyen előnyökkel és hátrányokkal jár a különféle beállítások használata, illetve mikor érdemes egyáltalán mérlegelni a kompromisszumos megoldásokat a vizuális élmény javára vagy a teljesítmény érdekében.