A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Az Apple reklámjai válaszút előtt: Hova tűnt a régi menőség?

Az Apple az utóbbi időben egyre komolyabb kritikák kereszttüzébe került reklámfilmjei miatt, és sorra visszavonja új kampányait. Mi történt a régi menő Apple-reklámokkal?

Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az Apple kénytelen visszavonni reklámkampányait a negatív visszhang miatt. Egy frissen eltávolított, kifejezetten a diákok szüleinek szánt bemutatóvideó is komoly vitákat váltott ki, mivel humorral próbálta meggyőzni a szülőket egy MacBook vásárlásának előnyeiről – kevés sikerrel.

A vállalat az utóbbi időben többször is bocsánatot kért marketinghibák miatt, például a kreativitás eszközeit megsemmisítő „crush” hirdetésért vagy Thaiföldet félreérthetően ábrázoló kisfilmje kapcsán. Ezek a reklámok sorra kritikákat kaptak, hol tartalmi félreértések, hol érzéketlen kivitelezés miatt.

Felmerül a kérdés, vajon elveszítette-e az Apple azt a könnyed, menő reklámstílust, amivel korábban trendet teremtett: a cég ma inkább magyarázkodó, sőt, néha lenéző hangvételű kampányokat futtat, ahol a nézőkre, szülőkre, vagy akár felhasználókra céloznak gúnnyal vagy szatírával.

A videó visszatekint a márka ikonikus reklámjaira, mint a ’80-as évek „1984” szpotja vagy a „Mac versus PC” sorozat, amelyekben az Apple a versenytársakat figurázta ki, nem pedig saját vásárlóit. Vajon miben változott a marketingstratégia, és képes lesz-e a vállalat visszatalálni a régi, inspiráló hangvételhez?