Az iPhone 16 hivatalos bejelentése óta különös érzés lengte körül ezt a generációt, amit főként az okozott, hogy az Apple szokatlan módon már akkor elindította a marketingkampányt, amikor a készülék fejlesztése még nem ért véget. A vállalat nagy újítása, az Apple Intelligence mesterségesintelligencia-funkciói, még hónapokkal a bemutató után sem kerültek teljesen bevezetésre.
Felmerül a kérdés: miért nem sikerült az Apple-nek időben leszállítani az ígért funkciókat? Noha néhány újítás – mint az értesítési összegzők, képszerkesztő eszközök és írási segédfunkciók – valóban elérhetővé váltak, ezek túlnyomórészt már máshol is látott, nem túl úttörő megoldások. A három legígéretesebb AI-funkció – a kontextusérzékeny Siri, a képernyőn látható tartalom felismerése, valamint a hangalapú alkalmazásvezérlés – azonban még mindig várat magára.
Miközben a felhasználók türelmesen vártak ezekre a fejlesztésekre, az Apple meglepően kevés információt közölt a konkrét megjelenési időpontról vagy a csúszások okairól. Időközben a cég marketingkommunikációjában és weboldalán is egyre inkább elhalkultak a mesterséges intelligenciával kapcsolatos ígéretek, különösen miután jogi panasz is felmerült a fogyasztók félrevezetése miatt.
Érdekes fejtegetések merülnek fel azzal kapcsolatban is, mennyiben voltak valósak az eredeti bemutatóban szereplő AI-funkciók, illetve hogy a fejlesztőcsapatok mennyit tudtak az igazán úttörőnek beharangozott lehetőségekről. Ezek a kérdések mind-mind új megvilágításba helyezik az Apple marketingstratégiáját és a fogyasztókhoz való hozzáállását.