A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Az AMD újítása: FSR4 bemutatkozása és az olvadó csatlakozó problémája

Az AMD frissített FSR technológiája és a grafikus kártyák csatlakozóinak váratlan problémái alaposan felkavarták a PC-s hardvervilágot.

Az AMD új fejlesztései jelentős hatást gyakorolnak a hardverpiacra: friss FSR-verzióval bővítették a kínálatot, amely új, rendkívül ígéretes funkciókat kínál a játékosok és a fejlesztők számára egyaránt. A FidelityFX SDK 2.0 bemutatása, valamint az FSR4 integrálása alapjaiban alakítja át az upscaling és frame generation megoldásokat, versenyképes, sőt néhol jobb teljesítményt nyújtva a konkurens megoldásokhoz képest.

Az egész iparágat megdöbbentette egy váratlan incidens: egy Radeon GPU teljesen elolvadt az új 16 tűs csatlakozó hibája miatt, ami korábban főként az Nvidia kártyáknál okozott problémákat. A részletek és az okok elemzése tovább mélyíti a vitát az új generációs csatlakozók megbízhatóságáról és a hardvergyártók döntéseinek következményeiről.

Izgalmas témát jelent az is, hogy az AMD véletlenül közzétette az FSR4 teljes forráskódját, amelyet bár később töröltek, addigra már többen lementették. A szivárgás súlyos következményei mellett kiderült az is, hogy az AMD-n belül fejlett kompatibilitási megoldásokon dolgoznak, például régi GPU-kkal való kompatibilitáson – amely téma továbbra is figyelemre méltó.

A felvetett kérdések közé tartozik, hogy mennyire biztonságosak a modern grafikus kártyák energiaellátási megoldásai, vagy hogy az AMD új upscaling technológiája milyen új távlatokat nyit a vizuális megjelenítésben. Az eset rávilágít az upgradelési lehetőségek, az automatizált driverfrissítések és a fejlesztői kontroll összetett kapcsolatára is.