A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Az AMD új APU-ja forradalmasítja a játékok világát, és megkérdőjelezi a ray tracing jövőjét

Elemzés arról, miként formálja át az AMD új APU-ja és a ray tracing mellőzése a videojátékok grafikai és hardverpiacát.

Milyen jövő vár a ray tracingre, ha a teljesítményre optimalizált játékok ekkora előnyt nyújtanak? Az új generációs Battlefield 6 például teljesen mellőzte ezt a technológiát annak érdekében, hogy sokkal jobb teljesítményt biztosítson alacsonyabb hardverigénnyel. Ez különösen figyelemre méltó, mert elődje, a Battlefield 5, a ray tracing egyik első zászlóshajója volt.

A bemutatott grafikus tesztek látványosan rámutatnak, mennyire számít a VRAM mennyisége és az optimalizáltság – főként 8 GB-os kártyák esetében óriási zuhanás látható az FPS-ben egyes beállítások mellett. Az összehasonlításba bevont Borderlands 4-nél, ahol a ray tracing elérhető, drasztikus a teljesítményvesztés hasonló hardveren.

A videó egy másik izgalmas pontja az AMD új AM5 platformjának részletes tárgyalása: több generáció támogatása bizonyítékokkal alátámasztva olyan nagy gyártók részéről, mint az ASUS és az ASRock. Ez ellentétben áll az Intel gyakori platformváltásaival, és komoly rugalmasságot ad a felhasználóknak.

Az AMD következő nagy dobása azonban egy minden eddiginél nagyobb teljesítményű APU, amelyet a Microsoft új generációs Xbox konzoljához szánnak. Az első kiszivárgott specifikációk brutális mag- és GPU-számmal, óriási memória-sávszélességgel és fejlett NPU-val kecsegtetnek, melyek akár a diszkrét videokártyák jövőjét is veszélyeztethetik. Felmerül a kérdés: ténylegesen kiváltják-e az APU-k a dedikált GPU-kat, vagy továbbra is megmarad a két piac egymás mellett?