Egy jelentős jogi megállapodás került napvilágra, amikor az Amazon vállalta, hogy 2,5 milliárd dollárt fizet az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak (FTC) a Prime előfizetésekhez kötődő megtévesztő gyakorlatok miatt.
A vádak szerint az Amazon úgy ösztönözte a felhasználókat Prime előfizetésre, hogy azok sokszor nem vették észre, mire fizetnek elő, továbbá a lemondás is bonyolult volt, emiatt 35 millió ügyfél érintett lehet a kártérítésben. Az érintettek közül sokan automatikusan, mások pedig igénylést követően juthatnak visszatérítéshez.
Az eset hangsúlyos példája annak, amikor a digitális szolgáltatók átláthatóságának hiánya milliók mindennapjaira van hatással. A vizsgált ügy hátterében komoly kérdések húzódnak, mint például a felhasználói jogok, a digitális előfizetések könnyű kezelhetősége, vagy a nagyvállalatok felelősségvállalása.
Felmerül továbbá, hogy a technológiai óriáscégek gyakorlatait mennyire képes kordában tartani a kormányzati szabályozás, és hogy az ilyen perek milyen következményekkel járhatnak a fogyasztóvédelem terén szerte a világon.