Az Airbnb új 3D-ikonjaival kapcsolatos dizájnerreakciók indulatossá váltak, miután az alkalmazás egy frissítéssel bemutatta ezeket az animált grafikai elemeket. Többen felismertek benne ismerős stílusjegyeket, amelyek a web 2.0 korszakához köthetők. Felmerül a kérdés, hogy miért vált ennyire népszerűvé ez a vizuális irány újra, és tényleg újdonságról van-e szó.
Sokan, akik most csodálkoznak rá az új ikonokra, talán nem is emlékeznek korábbi hasonló trendekre. A szkeuomorf és realisztikus ikonok már a 2000-es évek végén is jelen voltak, vélhetően ezért váltanak ki nosztalgiát az idősebb dizájnerközösségben. A videóban visszautalások hangzanak el olyan időszakokra, amikor a grafikai munka még jóval több technikai tudást igényelt, mint manapság, az AI-generált képek elterjedése előtt.
Téma az is, hogy az új 3D-ikonokat sokan mesterséges intelligenciával készítik, és felmerül a kérdés, hogy mennyire tekinthetjük ezt valódi kreatív teljesítménynek. A beszélgetés egyik kulcsfontosságú kérdése: elegendő-e, ha csak a mozgás és a technológiai újítás adja az újdonság varázsát, vagy szükség lenne további kreatív elemekre a valódi megújuláshoz?