A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 31 perc

Az AI forradalma a játékokban, az automatizálásban és a reklámban

A podcast adás több nagyívű technológiai témát jár körül: a mesterséges intelligencia játékokon keresztüli tesztelésétől, a konyhai és közlekedési automatizáláson, új reklám- és hosszú életet célzó startupokon át a mindennapi élet átalakulásáig.

A beszélgetés első részében a résztvevők arról vitatkoznak, hogy mennyire számít előrelépésnek, amikor a mesterségesintelligencia-modellek, mint például a Google Gemini 2.5 Pro, régi videojátékokat – jelen esetben a Pokémon Blue-t – képesek végigjátszani. Felvetik, hogy vajon ez a legjobb módszer-e az MI fejlesztések vizsgálatára, miközben a játékokon keresztül jól lehet demonstrálni a technológiai újításokat és azok határait.

A beszélgetés egyik fő témája az AI és az automatizálás fejlődése, különös tekintettel arra, hogyan jelennek meg ezek a technológiák a mindennapi életben – például a főzést részben automatizáló, mesterségesintelligencia-alapú konyhai robotok, illetve a korábbi hasonló próbálkozások (Juicero, AI fűszeradagoló robot) sikerei és kudarcai. A szakértők kitérnek a kérdésre: valóban szükség van-e ezekre a részleges automatizációkra, illetve ténylegesen könnyebbé vagy inkább bonyolultabbá teszik a háztartási folyamatokat.

Kitérnek az önvezető járművekkel kapcsolatos fejlesztésekre is; szóba kerül az Uber számos új partnersége a különböző autonóm járműtechnológiai cégekkel, és ezek társadalmi-gazdasági háttere, azaz milyen hatással lehetnek például az Uber-sofőrök munkájára, valamint olyan kérdésekig, mint: életképesek-e ezek a megoldások zsúfolt nagyvárosokban, és hogyan alkalmazkodnak a helyi szabályozáshoz és közlekedési kultúrához.

A technológiai újítások másik fókuszpontja a mesterségesintelligenciával támogatott hirdetési rendszerek. A Meta új AI alapú, teljesen automatizált reklámeszközének bemutatásán keresztül olyan kérdések merülnek fel, mint: lehetséges-e, hogy az MI teljesen kiváltsa a humán kreativitást a marketing területén? Mit jelent ez a hirdetési piac szereplőire, különösen a kisebb vállalkozásokra vagy nagy cégekre, és hogyan változtatja meg a fogyasztók online élményeit?

A záró szekcióban a hosszú életet és egészségügyi önrendelkezést célzó startupok kerülnek előtérbe. Felvetődnek etikai és innovációs kérdések az MI-alapú gyógyszerfejlesztési, egészségügyi és biotechnológiai vállalkozásokkal kapcsolatban, valamint szóba kerül a tudományos vizsgálatok megbízhatósága, az ember-gép együttműködésének jövője és annak társadalmi következményei.