Az AVGN új epizódja három legendás Metroid-játék történetét vizsgálja: a klasszikus NES-es Metroidot, a Game Boy-os Metroid 2: The Return of Samust és a Super Nintendo-ra megjelent Super Metroidot. Az epizód során nosztalgikus hangvételben idézi fel az első játék felfedezésélményét, a térképek nélküli tájékozódást és a kezdeti főhős, Samus személyének rejtélyét.
A műsorban előkerülnek a játékmechanika tipikus bosszúságai: a jelszavas mentési rendszer, az idegesítő hangjelzések, az átlagon felüli nehézség és a kissé kiforratlan irányítás. Nem marad említés nélkül az ikonikus fegyverfrissítési rendszer, a hátborzongató hangulat, valamint az Alien-filmekből inspirálódott vizuális megoldások sem.
A Metroid 2 bemutatásakor a főbb fejlesztések (például a mentési lehetőség, töltőállomások, új fegyverek) és a továbbra is fennálló zavaró játékelemek (mint a bonyolult pályaszerkezet vagy a frusztráló visszatérő útvonalak) főszerepet kapnak. Humorosan kitér az idegenlények sokféleségére és a tipikusan húzós kontrollproblémákra is.
A szuperlatívuszokban bemutatott Super Metroid minden szinten meghaladja az elődeit: kiemelkedő grafikai megvalósítás, filmszerű atmoszféra, gördülékeny irányítás és végre teljes értékű térkép. A játék által keltett intenzív érzelmi hatásokra, meglepő fordulatokra és zseniális zenei aláfestésre is kitér, miközben sorra veszi a boss-harcok izgalmait. Az epizód végén azt is boncolgatja, hogyan vált ez a trilógia időtálló klasszikussá, és milyen szerepe volt a videojátékok történetében.