Ebben az áttekintésben egy klasszikus szerepjáték, az Avernum 4: Greed & Glory frissen megjelent remake-jének részletes értékelését ismerhetjük meg, különös hangsúlyt helyezve a játék teljes végigjátszására, a befejezett mellékküldetésekre és az elért eredményekre.
A szerző kiemeli, hogy az Avernum 4 remake külön utat képvisel a sorozatban, hiszen míg a korábbi részek több alkalommal is remake-nek voltak alávetve, itt inkább egy közvetlen felújításról van szó. A világ felépítése ezúttal folytonos világtérképen zajlik, amely újdonságként hat az előző játékokhoz képest. Érzékelhetők néhány apróbb technikai és kezelőfelületi fejlesztés is, amelyek könnyíthetik a játékosok számára az élményt.
A nehézségi szintek szabadon választhatók, és a karaktertervező többféle lehetőséget kínál, többek között fajok, hátterek, valamint egyedi képességek és bónuszok kiválasztására. Megjelennek új szabályok is, például bizonyos fajok számára bevezetett felszerelési korlátozások.
A történet a barlangvilágban játszódik, ahol politikai feszültségek, új és visszatérő veszélyek, szörnyek, titokzatos „árnyak” és a hősöket üldöző fejvadászok teremtenek izgalmas alaphangulatot. A világ felfedezése során komoly szerepet kapnak a gyors utazást lehetővé tévő teleportok, valamint számos mellékküldetés is vár a játékosokra, köztük művészeti galéria megmentése vagy színházi előadás szervezése.
A harcrendszer apró változtatásokkal ösztönöz új stratégiák használatára, miközben megtartja a sorozat klasszikus elemeit. Néhány, az előző részekben megszokott lehetőség – például csónakázás – kimarad, helyette másfajta struktúrával találkoznak a kalandozók. Az újfajta szervezés – hosszan felvezetett konfliktusok, bonyodalmak, amelyek több részen átívelnek – már most előrevetíti az izgalmas folytatást, de konkrét megoldásokat és lezárásokat nem árul el ez a rész.










