Egy izgalmas retro CRPG trilógia utolsó részét veszi górcső alá ez a kritika, amely kitér a játék eredetére, korábbi feldolgozásaira és a remake-eken keresztüli változásokra. A videó betekintést ad abba, hogyan fejlődött a játéksorozat az évek alatt, miközben megvizsgálja, mennyire sikerült újítani a harmadik epizódban.
A felületek, a UI-kezelés és a technikai részletek mellett megismerhetjük, miképp próbál a narratíva kilépni az eddigi keretek közül, és hogyan hatnak a világot fenyegető események (például időzített járványok, mozgó NPC-k) a játékélményre. A bejárható települések, a nyitott világ, valamint a tartalom mélysége – vagy éppen felszínessége – is központi kérdéssé válik.
Részletesen szóba kerül a karakterkészítés, a játszható fajok és azok képességei, valamint a fejlődési rendszer. Kiemelésre kerül a játék nehézségi rendszere, a karaktereditor lehetőségei és az, hogyan oldja meg mindenki saját elképzelése szerint a kihívásokat. Felvetődnek olyan kérdések, mint: Vajon mennyiben befolyásolja a játékos döntése a végkimenetelt, vagy hogyan válik a nyomozós, „plágás” történetszál a játékmenet fő mozgatórugójává?
Bemutatásra kerülnek a frakciók, a világbeli különleges mechanikák (mint a tükör-puzzle-ök), a gyorsutazás lehetőségei, és a harcrendszer működése is, ahol az újdonságok – például a földalapú hatások – csak kis mértékben bolygatják meg az ismert mechanikát. Végül külön blokkban esik szó a platformok közötti különbségekről, valamint a Steam Deck tapasztalatokról is.