Képzeld el, hogy beszállsz egy autóba, amelyben nincs kormány, első ülés, sőt, manuális irányítás sincs. Egy formabontó jármű készült, amely a jövő közlekedésének ígéretét hordozza – szinte semmiben sem hasonlít a hagyományos autókra, mégis ismerős és kényelmes élményt ígér.
A fejlesztés középpontjában a teljesen önvezető funkció áll: míg a Tesla Autopilot csak a kettes szintet képviseli, ezek a járművek már az ötödik, legmagasabb autonóm szinttel működnek. Az összetettség ugrásszerűen nő, hiszen minden emberi beavatkozást kizárnak – felvetve a kérdést, valóban készen áll-e a világ egy ilyen közlekedési forradalomra, vagy ezek csupán milliárdos kísérleti játszóterei?
Az autógyártás és -tesztelés folyamata is újszerű: emberi kéz rakja össze a robotautókat, nem robotok az embereknek szánt járműveket. Egyedi ajtórendszer, teljesen szimmetrikus kialakítás és kétirányú működés – mindezek praktikusabbá és hatékonyabbá teszik a közlekedést, olyan kérdésekkel, mint például: tényleg szükség van hárompontos fordulókra, vagy a forradalmi tervezés megszabadíthat minket ezektől?
Az érzékelőkkel és szenzorokkal felszerelt flottát San Francisco, Las Vegas és Seattle utcáin már tesztelik. A teljes körű 3D várostérkép, radar és optikai kamerák százai biztosítják a navigációt. Miközben a fejlesztők az egyszerű, utasközpontú élményen dolgoznak, felmerül a kérdés: vajon tényleg sokkal biztonságosabb-e az autonóm flotta az emberi vezetőknél, és miképpen változtatja meg mindez a közlekedés elérhetőségét, a városi tereket, a saját autó birtoklását és a társadalmi egyenlőséget?