A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Atomic Robo-Kid átiratok: a klasszikus játék otthoni változatainak rangsora és érdekességei

Az Atomic Robo-Kid legendás árkád játék különböző otthoni verzióit rangsorolja és elemzi ez a videó, izgalmas részletekkel és technikai érdekességekkel.

Ebben a videóban az 1988-as UPL által fejlesztett Atomic Robo-Kid című árkád játékot és annak különböző otthoni átiratait ismerhetjük meg közelebbről. A műsorvezető azt vizsgálja, miként jelent meg ez a kevésbé ismert, mégis kiváló shoot ’em up különböző platformokon, rámutatva arra, hogy mennyire ritkán beszélnek erről a klasszikusról a hasonló árkád játékok mellett.

Az űrben játszódó történetben Robo Kid szerepében kell szembenéznünk egy sugárfertőzött, idegenek által invázió alá vont bolygón, különféle fegyvereket és útvonalakat választva, hat gigantikus főellenséget legyőzve. Az egyes platformok, mint a Commodore 64, Atari ST, Amiga, PC Engine, Sega Genesis és Sharp X68000, mind más-más játékmeneti élményeket kínálnak: szóba kerül a nehézségi szint, a grafika, a hangzás, a játékmenet sebessége és a portok technikai korlátai is.

Érdekes kérdéseket vet fel, hogy hogyan sikerült vagy éppen kevésbé sikerült az eredeti árkád játék hangulatát és látványvilágát otthoni gépekre átültetni. Kitér arra is, hogy mely kiadásban lehet igazán jól irányítani Robo Kidet, mennyire változatosak a pályák és a főellenfelek, továbbá milyen technikai kompromisszumokat kellett kötni a különböző rendszerek korlátai miatt.

A videó a retro játékok szerelmeseinek igazi nosztalgiát kínál, miközben végigkíséri az Atomic Robo-Kid változatos történetét az árkád termektől a nappalikig. Felmerül a kérdés: vajon melyik port tudta a legjobban visszaadni az eredeti játékélményt?