A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Asus ROG Xbox Ally X: Újítások és kompromisszumok a kézikonzolok világában

Az Asus ROG Xbox Ally X kézikonzol új lehetőségeket és ismert problémákat is felvet, miközben az Xbox márkanévvel kíván új játékosokat meghódítani.

Az elmúlt években egyre több kézikonzolt dobtak piacra, amelyek már nem csupán dedikált játékeszközök, hanem teljes értékű, hordozható PC-k is. Ezek közül az Asus ROG Xbox Ally és az Xbox Ally X az egyik legújabb fejlesztés, amely az Xbox-hoz kötődő dizájnnal és funkciókkal próbál kitűnni.

A készülékek hardver szempontjából szinte azonosak a korábbi verziókkal, mindössze apróbb fejlesztések érkeztek a processzor és a vezérlők terén. Az AMD Ryzen AI Z2 Extreme chip kismértékű teljesítménynövekedést eredményez, ami azonban nem jelent komoly előrelépést a hétköznapi használat során. Az ergonomikusabb gombelhelyezés és az Xbox Series impulzus-triggerei javítják a játékélményt, de ezzel együtt nőtt a súly és a méret is, ami a hordozhatóságot hátrányosan érinti.

Szoftveres oldalról a Windows-alapú rendszer mellett már dedikált Xbox felület is elérhető, amely egyesíti a különböző játékplatformokat (például Steam, Epic Games Store, Ubisoft Connect). Mindez azonban gyakran zavaros felhasználói élményhez vezet, hiszen a különféle szoftverrétegek között sokszor ütközések, hibák lépnek fel, ami akadályozza a zökkenőmentes játékot.

A szerző felveti azt a kérdést, hogy vajon érdemes-e a technikai fejlesztésekért cserébe kompromisszumot kötni a felhasználói élmény terén. Alternatívaként szóba kerül például a Steam Deck és a Steam Deck OLED, amelyek bár szerényebb teljesítménnyel bírnak, sokkal intuitívabb, letisztultabb élményt kínálnak a játékosoknak.