Az ASUS és a Microsoft közös fejlesztésében egy új kézi PC-t ismerhetünk meg, amely az Xbox márkanevet is viseli. A készülék kifejezetten a PC-konzolizáció trendjébe illeszkedik, vagyis olyan hordozható számítógépet jelent, amely dizájnban, ergonómiában és felhasználói élményben is közelít a klasszikus játékkonzolokhoz.
A hardver részletes bemutatása során szó esik az AMD Ryzen Z2 Extreme (illetve Z2A) processzorról, a dedikált grafikai képességekről, a nagy fényerejű és magas képfrissítésű 7 hüvelykes kijelzőről, valamint a jelentős, 24 GB RAM-mal támogatott teljesítményről. Az új modell tervezése során külön figyelmet fordítottak az ergonómiára, mint például a kontroller ihlette markolatokra és a súly optimalizálására.
Az eszközt összehasonlítják több más, piacon lévő hasonló kézi PC-vel (Lenovo Legion Go 2, Steam Deck, GPD Win 5, OneX Player F1 Pro), kiemelve a legfontosabb különbségeket dizájnban, teljesítményben, üzemidőben és kényelmi funkciókban. Felmerülnek kérdések arról, hogy a fejlesztések mennyire hoznak valódi előrelépést a játékélményben, vagy csak fokozatos evolúciót láthatunk.
Izgalmas témaként kerül elő az Xbox Fullscreen Experience, amely elsőként ezen a készüléken érhető el, és célja, hogy a felhasználók konzolszerű élményt kapjanak Windows-környezetben. Vita indul arról, hogy ez mennyire praktikus a Steam Big Picture vagy a SteamOS megoldásaival szemben, különösen akkor, ha valaki Game Pass-t vagy felhőalapú játékot is szeretne igénybe venni.
A videóban számos játék valódi tesztje látható különböző TDP-beállításokkal, amelyekből kiderül, hogyan viselkedik a készülék eltérő terhelés mellett, és milyen kompromisszumokat kell kötni a teljesítmény, akkumulátoridő vagy grafikai beállítások között. Az is hangsúlyt kap, hogyan alakul a hangminőség, a hűtés és a szoftveres kezelhetőség a versenytársakhoz képest.
Végül szó esik az ár-érték arányról, illetve a két különböző változat célközönségéről, és arról, mennyire éri meg a régi modellekről váltani az újabbra, miközben nyitva marad a kérdés, hogy a valódi teljesítménybeli ugrás mikor következhet be a piac fejlődésével.