Egy izgalmas és ritka játékszoftver kerül terítékre, amely a Commodore 64 számára készült. Ez nem tipikus átirat, hanem egyfajta „emulátor”, amely az 1979-es eredeti Asteroids árkád játék 6502-es kódján alapul. Az alkotó, Norbert Carer, különleges megoldást alkalmazott: gyakorlatilag az eredeti arcade ROM-okat szúrja be és módosítja, hogy azok a C64 eltérő grafikus és hanghardverén, valamint a különféle vezérlőinputokon is működjenek.
A tartalom rávilágít arra, hogyan teszik lehetővé a C64 számára szükséges hardveres emulációk és szoftveres javítások, hogy az Asteroids arcade-játék pontos működése – minimális átírással – életre kelhessen egy 8 bites otthoni gépen. Felmerül a kérdés: mit jelent tulajdonképpen az „emulátor” kifejezés az ilyen részlegesen módosított rendszereken?
Érdekes, hogy egy külön verzió is létezik, amely a ritka SuperCPU gyorsítókártyát is támogatja, ami nagyban növeli az élményt – így összehasonlíthatóvá válnak a sebességbeli és játszhatóságbeli eltérések. Emellett szó esik arról is, hogy miért ütközik váratlan hibákba ugyanez a szoftver a Commodore 128 gépeken, C64-kompatibilis módban, és hogyan próbálták kimaxolni a gép teljesítményét a 2 MHz-es trükkös gyorsítással.
A videó mélyrehatóan mutatja be, hogyan oldja meg a játék a grafikus vektor-árnyképek raszter alapú megjelenítését, miként működnek az inputok, hangok, és a memóriamódosítások. Megjelenik a korabeli arcade hardver trükkjeinek átültetése, valamint szó esik a különböző ROM-verziók apró eltéréseiről is. A bemutató végigvezet bennünket a forráskód részletein, a módosítási folyamatokon, és a játék működésének rejtett logikáján, de a végső hibák részletes elemzését egy jövőbeli epizódra tartogatja.