A játékosok ismét elmerülhetnek az Assassin’s Creed univerzumban, ezúttal a Shadows alcímű epizódban, ahol két nagyon eltérő karakterrel lehet bejárni a felfedezésre váró világot. Különböző játékmenet-stílusok kerülnek előtérbe, a rejtőzködő nindzsatechnikáktól egészen a nyers erővel való áttörésig.
Feltűnnek a rajongók körében ismert és vitatott játékelemek, amelyek gyakran felvetik a minőségi grafika és a játékmotor által megengedett részletek közötti különbséget. A közösségben vita folyik arról, valóban kiemelkedő-e a játék az előző részekhez és más, hasonló témájú címekhez, például a Ghost of Tsushima-hoz képest.
Humoros pillanatok és játéktechnikai újítások színesítik a bemutatót, miközben szóba kerülnek a bugok, a fejlesztések és az élmények, amelyeket csak az igazi Assassin’s Creed rajongók tudnak értékelni. Külön érdekesség az új karakterek körüli társadalmi visszhang és a játék világának komplexitása is.
Végül felmerül egy provokatív kérdés: vajon mennyire szórakoztató újra és újra ugyanazokat az épületeket megmászni, és mit adhat a franchise a hűséges követőknek az ismert elemek ismételgetésén túl?