Japán végre főszerepet kap az Assassin’s Creed sorozatban a Shadows résszel, mely a játékosokat a XVI. századi hadurak és politikai árulások világába repíti. Az új epizódban két teljesen ellentétes stílusú főhős közül választhatunk: Yasuke, a robusztus szamuráj, aki brutális erejével és kulcsfontosságú fizikai tulajdonságaival tűnik ki, valamint Naoe, a gyors, rejtőzködő shinobi, aki visszahozza a lopakodós, klasszikus assassin stílust.
A történet szorosan összefonódó szálakon keresztül vizsgálja a becsület, túlélés, család, hűség és politikai cselszövések témáit. Külön figyelmet érdemel az évszakok változására épülő nyitott világ, amely nem csak vizuálisan hatásos, de a játékmenetre is közvetlenül kihat, új stratégiákra ösztönözve a játékosokat.
A dualista játékmenet két jelentősen eltérő megközelítést kínál: egyikük a nyílt összecsapásokban, másikuk a csendes gyilkosságokban jeleskedik. A karakterek közötti váltás szabadon, különböző helyzetekhez igazodva történhet, külön kihívásokat és fejlődési lehetőségeket adva. A világ felfedezése során számos új, tematikus küldetést és mechanikát – például a rejtett bázisépítést, fegyverek testreszabását és különböző mesteri képességeket – fedezhetünk fel.
A lopakodás, a fejlett mesterséges intelligencia, a dinamikusan reagáló környezet és az eddig nem látott szintű vertikalitás mind kiemelkedő elemei az új résznek. A hangzás, zenei stílusok sokszínűsége és a részletesen kidolgozott világ szintén hozzájárulnak az eddigiektől eltérő, frissebb játékélmény megteremtéséhez.
A technikai megvalósításról is szó esik: a fejlesztők különböző ray tracing módokat, DLSS-t, FSR-t és széleskörű testreszabási lehetőségeket kínálnak PC-n. Noha akadnak még klasszikus Ubisoft-jellegű hibák és animációs furcsaságok, a fejlesztés összességében meglepően kiegyensúlyozottnak és kidolgozottnak tűnik, különösen az előző részekhez viszonyítva.