Ezen a héten a videojáték-ipar számos izgalmas és meghökkentő fejleménnyel szolgált. Friss játékmegjelenések, váratlan késések, valamint néhány szokatlan pletyka és szivárgás is borzolta a kedélyeket.
Kiemelt helyen szerepel egy, az Assassin’s Creed szériához tartozó, eddig titokban fejlesztett epizód, amely az amerikai polgárháborút követő rekonstruált időszakban játszódott volna, de végül a projektet leállították. Nyitott kérdés marad, hogy az okok között mennyire hangsúlyos a politikai helyzet, vagy a játékosok reakciója volt.
Az Xbox háza tájáról is érdekes hírek érkeztek: egyes pletykák szerint a Microsoft leállna a hardvergyártással, ám az Xbox ezt cáfolta, többek között a hosszú távú AMD-partnerségre hivatkozva. Nem világos, milyen jövő vár a platformra – folytatódik-e a konzolfejlesztés, vagy más irányba nyitnak?
A Halo univerzumot is megrázta egy 17 éve ott dolgozó művész távozása, aki rejtélyes üzenetben utalt későbbi, részletesebb magyarázatra. Ez újabb találgatásokat indított el a stúdió belső folyamatairól és az iparág jelenlegi állapotáról.
Megérkeztek az aktuális játékmegjelenések, de kisebb stúdióknál is történtek változások: például a Kingmakers című, technikailag merész projekt megjelenését határozatlan időre elhalasztották, hogy ne kelljen kompromisszumot kötniük a fejlesztés során. Mindez felveti a kérdést: van-e helye a rizikósabb, újító címeknek napjaink biztonsági játékot játszó vállalati világában?