A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

ARM G1 Ultra: áttörés a mobil ray tracing világában

Az ARM G1 Ultra GPU újdonságait, kiemelkedő sugárkövetési képességeit és technológiai fejlesztéseit mutatja be a videó, áttekintve a mobil játékok növekvő igényeit és a hardveres újítások hatását.

Az ARM új G1 Ultra GPU-jának technikai részleteit mutatja be ez a videó, kiemelve, hogy miként hozza el a következő generációs sugárkövetést (ray tracing) a mobileszközökre. Fejlődési ívet követhetünk az ARM korábbi grafikus megoldásaitól egészen az új fejlesztésig, folyamatos teljesítmény- és hatékonyságnövekedéssel, illetve AI funkciók fejlesztésével.

Aktuális trendekre világít rá, például a mobil játékok és alkalmazások egyre növekvő grafikai igényeire és komplexitására. Példaként szó esik a Genshin Impact és más hasonló játékok GPU követelményeinek emelkedéséről 2021 és 2023 között, illetve arról is, hogy a fejlesztők kihasználják az új hardveres lehetőségeket.

Technikai oldalról részletesen bemutatja az új ray tracing egységet, külön figyelmet szentelve annak, hogy az új G1 Ultra már a bounding volume hierarchy (BVH) feldolgozását is dedikált hardveren végzi. Ez jelentős gyorsulást és energiahatékonyságot hoz, amelyre a bővülő igények miatt egyre nagyobb szükség van.

A videóban szó esik továbbá az AI-gyorsítás fejlesztéséről is: a mátrixszorzás FP16 precizitással új lehetőségeket ad az alkalmazásfejlesztők kezébe. Összességében a G1 Ultra jelentős előrelépést nyújt, a ray tracing kétszeres teljesítményt és 20%-os általános teljesítményjavulást mutat fel a korábbi megoldásokhoz képest.

Téma még a különböző modellverziók (G1 Ultra, Premium, Pro) és azok eltérései a magok száma és a ray tracing képességek tekintetében. Az is világossá válik, hogy a fejlesztések célja a játék- és alkalmazásfejlesztők minél jobb kiszolgálása, hogy a mobil grafika tovább fejlődhessen.