A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 62 perc

Argonaut fejlesztői titkok és a ’90-es évek játékforradalma

Matt Porter, az Argonaut Software fejlesztője, betekintést ad a '90-es évek játékfejlesztésébe, a Croc, a Scooby-Doo Mystery és más legendás címek kulisszatitkaiba.

Matt Porter, az Argonaut Software korábbi fejlesztője mesél karrierjének kezdetéről, az első videojáték-élményeiről és arról, hogyan jutott el a legendás brit fejlesztőstúdióhoz. Szóba kerülnek a 80-as, 90-es évek játékai, az akkori gépek (Spectrum, Commodore 64, Amiga) jelentősége, valamint a klasszikus konzolok közötti választás dilemmája.

A beszélgetés középpontjában az Argonaut Software-nél töltött időszak áll. Részletesen kitérnek különböző ikonikus projektekre, mint a Scooby-Doo Mystery, a Creature Shock, illetve a Croc fejlesztése, valamint arra, hogy milyen technológiai és kreatív kihívásokat jelentett a multiplatform játékfejlesztés, különösen olyan konzolokon, mint a Sega Saturn vagy a PlayStation.

Érdekes történetek kerülnek elő a videojátékok korai fejlesztői légköréről, például arról, hogyan írták bele magukat a fejlesztők a játék karaktereibe, vagy hogy mekkora szabadságot kaptak a minijátékok tervezésekor. A Saturnos Croc hibáinak kulisszatitkai is feltárulnak, és szó esik a szoftverek megőrzésének, elveszett prototípusok visszaszerzésének kérdéseiről.

A videó izgalmas bepillantást enged a korszakváltó, 3D-s platformerek (például Croc) születésébe, a technológiai fejlesztésekbe, az iparági változásokba és a szereplők egymás közötti kapcsolatába. Felvetődnek témák arról, hogyan alakultak ki franchise-ok, hogyan születtek új ötletek (pl. Croc eredeti Yoshi-prototípusa), illetve milyen jelentősége volt a szerencsés találkozásoknak vagy a mentoroknak a karrierépítésben.