Az Arc Raiders különleges atmoszférát teremt posztapokaliptikus világával, ahol a megmaradt emberiség harcol a megszálló fegyveres gépekkel szemben. A játékosok földalatti bázisokról indulnak a felszínre, hogy értékes hulladékokat és nyersanyagokat szerezzenek, miközben életveszélyes robotokkal és más fosztogató csoportokkal mérkőznek meg.
A fejlesztők eredetileg tisztán PVE, vagyis játékos vs. környezet formátumban képzelték el a játékot, de a változatosság és az izgalmak kedvéért később beépítették a PVP elemeket is. Így a küldetések során nemcsak gépek, hanem egymással rivalizáló játékoscsapatok is komoly kihívást jelentenek.
Az Arc Raiders fejlesztése során komoly figyelmet kapott a műfaj elérhetősége, vagyis hogy a játékosok könnyen belevághassanak az akcióba anélkül, hogy folyton menükben kelljen böngészniük. Az egyik legfontosabb játékelem az extraction shooter mechanika: a 30 perces felszíni expedíciók során mindenki igyekszik életben visszajutni a bázisra a megszerzett felszereléseivel.
Az ARK elnevezés jelentése „Autonomous Recon Combatants”, vagyis olyan gépek, amelyek rejtélyes okból zuhantak le a Földre, és azonnal – látszólag emberi eredetű – fenyegetéssé váltak. A történet kibontakozása során számos kérdés merül fel az ARK egységek valódi céljáról és eredetéről, valamint az emberi ellenállás túlélési stratégiáiról is.
Geográfiailag minden expedíció egy Rozsdaövezet nevű régió változatos helyszíneire kalauzolja a játékosokat, ahol időjárás, terep és véletlenszerű események is befolyásolják, mire bukkanhatnak a túlélők. A menüből elérhető Spironza bázis (állítólag egykori olasz helyszín, Toledo alatt) szolgál fejlődési, vásárlási és fejlesztési központként.