Több hónapnyi várakozás után most először láthatjuk valódi játékmenet-felvételeket az Arc Raiders-ből, amelyet az Embark Studios fejleszt – ugyanaz a csapat, amely a The Finals-t is készítette. A bemutató hangsúlyt fektet arra, mennyire fontos, hogy játékos szemszögből ismerhessük meg az élményt, szemben a fejlesztők által előre elkészített koncepcióképekkel és B-roll anyagokkal.
Az Arc Raiders egy PvEvP extraction shooter, ahol egyszerre kell harcolni AI által irányított robotellenfelekkel és valódi játékosokkal. A környezetek változatosak – mocsaras tájak, elhagyatott sivatagi városok, űrkikötők –, mindegyik egyedi játékmeneti lehetőségekkel és kihívásokkal. A játékmenet szerves része a loot gyűjtése, a lopakodás vagy épp az akció, miközben a napfény, eső vagy akár heves viharok is formálják az élményt.
Az ellenségek változatossága, a hangalapú információgyűjtés és a dinamikusan változó események (pl. robotrajok, riasztó drónok, óriáspók-bossok) folyamatos izgalmat teremtenek, és mindig váratlan helyzeteket hoznak. Emellett a fejlesztők különböző fejlődési rendszereket és küldetésláncokat vezettek be, amelyek további mélységet adnak a túlélésért folytatott harcnak.
Felmerül az a kérdés is, hogy mennyire tud egy újabb hardcore PvPvE extraction shooter hosszú távon fennmaradni a piacon, ahol az aktív játékosközösség mérete sorsdöntő. Érdekes színfolt, hogy maga a játék eredetileg looter shooternek készült, de végül a fentebb vázolt formáját öltötte. Mivel az audiovizuális kidolgozottság, a játékmenet mélysége és a műfaji sajátosságok mind magas szintet képviselnek, izgalmas kérdés, vajon mikor és hogyan találja meg a maga közönségét.