Az Amiga platform játékainak megítélése gyakran vegyes, de ebben az anyagban egy igazi gyöngyszem, az „Arabian Nights” kerül fókuszba. Ez az 1993-ban megjelent, Chris Liss által fejlesztett játék kiválóan elegyíti a korabeli euro-platformerek erényeit, miközben a konzolos világból is merít inspirációkat.
Külön érdekesség, hogy a fejlesztő stúdió munkatársai közül sokan korábban a Gremlin Graphics csapatában dolgoztak, és jelentős tapasztalatot vittek át a projektek között. Az Arabian Nights létrejöttének hátterében akár a Disney Aladdin-film sikere is sejthető, de a közel-keleti, mesei világ és a platformerek hagyományai régóta népszerű elemek voltak. A játék története egy klasszikus hősmentő kalandra épül, amelyben Sinbad Jr. próbálja megmenteni Leila hercegnőt számos izgalmas helyszínen át.
A pályák változatosságát számos műfaji elem színesíti: akad víz alatti szakasz, bányakocsis futam és repülő szőnyeges szakasz is. A játékmenet jutalmazza a felfedezést sok rejtett területtel és gyűjthető extrákkal. A fejezetek között akad egyszerű logikai feladvány, ügyességi kihívás és harci szituáció is. Grafikailag a játék harmonikusan illeszkedik az Amiga platform stílusához, bár nem kifejezetten látványvadász.
A zenéért Matt Furnace felelt, aki kifejezetten dicséretet érdemel a lendületes, karakteres hangsávért. Ezúttal a játékosnak nem kell választania a zenei és hangeffektusok között, a hangzás teljes értékű élményt kínál. Az Arabian Nights kritikai fogadtatása pozitív volt: több szaklap is kimagasló pontszámokkal jutalmazta. Az Amiga egyik legjobb platformjátékaként tartják számon, még ha kevéssé is ismert címről van szó.