A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Arabian Nights: egy elfeledett Amiga klasszikus a platformerek világából

Az Arabian Nights az 1990-es évek elején az Amiga egyik kiemelkedő platformjátékaként jelent meg, változatos pályákkal, gazdag hangzással és egy klasszikus mesei történettel.

Az Amiga platform játékainak megítélése gyakran vegyes, de ebben az anyagban egy igazi gyöngyszem, az „Arabian Nights” kerül fókuszba. Ez az 1993-ban megjelent, Chris Liss által fejlesztett játék kiválóan elegyíti a korabeli euro-platformerek erényeit, miközben a konzolos világból is merít inspirációkat.

Külön érdekesség, hogy a fejlesztő stúdió munkatársai közül sokan korábban a Gremlin Graphics csapatában dolgoztak, és jelentős tapasztalatot vittek át a projektek között. Az Arabian Nights létrejöttének hátterében akár a Disney Aladdin-film sikere is sejthető, de a közel-keleti, mesei világ és a platformerek hagyományai régóta népszerű elemek voltak. A játék története egy klasszikus hősmentő kalandra épül, amelyben Sinbad Jr. próbálja megmenteni Leila hercegnőt számos izgalmas helyszínen át.

A pályák változatosságát számos műfaji elem színesíti: akad víz alatti szakasz, bányakocsis futam és repülő szőnyeges szakasz is. A játékmenet jutalmazza a felfedezést sok rejtett területtel és gyűjthető extrákkal. A fejezetek között akad egyszerű logikai feladvány, ügyességi kihívás és harci szituáció is. Grafikailag a játék harmonikusan illeszkedik az Amiga platform stílusához, bár nem kifejezetten látványvadász.

A zenéért Matt Furnace felelt, aki kifejezetten dicséretet érdemel a lendületes, karakteres hangsávért. Ezúttal a játékosnak nem kell választania a zenei és hangeffektusok között, a hangzás teljes értékű élményt kínál. Az Arabian Nights kritikai fogadtatása pozitív volt: több szaklap is kimagasló pontszámokkal jutalmazta. Az Amiga egyik legjobb platformjátékaként tartják számon, még ha kevéssé is ismert címről van szó.