Az Ananta című játék legújabb játékmenet-bemutatója számos figyelemre méltó újdonsággal és változatos játékelemekkel lepte meg a közönséget: vezetés, hálóhintázás, karakterváltás, sportok és különféle minijátékok mind megtalálhatók benne. A trailer alapján a fejlesztők célja egy minden eddiginél színesebb és élvezetesebb nyílt világú élményt nyújtani.
Sokan felvetették, hogy mennyire nyilvánvalóan inspirálódik a program a GTA, Spider-Man, Sleeping Dogs, Watch Dogs és más sikerjátékok mechanikáiból – legyen szó látványos játékmenetről, karakterképességekről vagy harcrendszerről. Ezzel párhuzamosan többekben megfogalmazódik a kérdés is: vajon hol húzódik a kreatív tisztelgés és az ötlettelenség határa?
Különösen érdekes, hogy a játék kidomborítja a gacha (szerencsealapú karaktergyűjtés) elemeket, amelyek a szabadon játszható modellel együtt komoly monetizációs kérdéseket vetnek fel. A közösség pedig már most kétkedve fogadja ezt, az online-only mivolta miatt pedig a hosszú távú élvezhetőség is bizonytalan.
A fejlesztők tervei szerint folyamatosan új helyszínekkel és karakterekkel bővül majd a világ; elsőként egy ázsiai nagyváros, főként Tokió alapján készült pálya szerepel. A bemutatók sokféle stílust és játékmechanikát ígérnek, a megvalósítás minősége azonban még kétségeket ébreszt. Eközben arról folyik vita, képes-e ilyen ambiciózus projekt megugrani a GTA 6, Genshin Impact vagy akár a Spider-Man játékok által felállított magas elvárásokat.