Középpontban négy kézikonzol áll, amelyek mind a 250 dolláros árkategóriában versenyeznek: az Anbernic RG477M, a Retroid Pocket 5, a Retroid Pocket Flip 2 és a Retroid Pocket Mini 2. Az összehasonlítás főként a legújabb Anbernic kézikonzolt és legnagyobb riválisát, a Retroid Pocket 5-öt vizsgálja, de a közös hardvertartalmuk miatt a Flip 2 és a Mini 2 modellek is előkerülnek.
Az eszközök között dizájnban, anyaghasználatban és színekben is jelentős eltérések vannak: a fémházas, masszívabb Anbernic két verzióban (ezüst és bronz) kapható, a Retroid gépek pedig műanyag borítással rendelkeznek, de változatos szín- és testreszabható lehetőségeket kínálnak. Az előre telepített tartalmak (pl. ROM-ok) tekintetében csak az Anbernic kínál gyári opciót, míg a Retroid személyre szabhatóbb külső alkatrészeket biztosít.
Teljesítmény terén az Anbernic a legerősebb Dimensity 8300 chipsetet kínálja, míg a Retroid modellek Snapdragon 865 alapra épülnek – ez előbbi jobb emulációt enged főleg GameCube és PS2 játékoknál, míg az utóbbiak szélesebb kompatibilitást és OLED kijelzőt hoznak. A kijelzők között jelentős eltérés tapasztalható: míg az Anbernic LCD, 4:3 képarányú és 120 Hz-es, addig a Retroid Pocket 5 és Flip 2 OLED, 16:9 arányú, 60 Hz-es panelek.
Felmerül a kérdés: melyik konzol a legalkalmasabb retró játékokhoz, melyik ajánlható modern játékélményekhez? A videóban részletesen szóba kerül a kezelőszervek elrendezése, ergonómia, D-pad minőség, valamint az inputkésés minimalizálásával és a magas képfrissítési rátával elérhető előnyök is. Aki kompakt, zsebben hordható eszközt szeretne, a Mini lehet ideális, de a kényelmes hosszú távú használat, vagy a prémium érzet szintén egyes modelleknél hangsúlyosabb.
Szó esik még a szoftveres lehetőségekről és különböző operációs rendszerek támogatásáról, köztük a Rocknix Linux rendszer Retroid modellekre. Az audio, az aktív hűtés, az akkumulátor-üzemidő, a kompatibilitási kérdések és a különböző emulációs szituációk mind központi témák, amelyek alapján mindenki mérlegelheti saját igényei szerint a négy eszköz közötti választást.