Az Anbernic RG34XXSP egy új, kagylóhéjas kézi konzol, amely a Game Boy Advance SP dizájnját idézi meg, de továbbfejlesztett specifikációkkal és különleges kivitelezési megoldásokkal. Az eszköz 3,4 hüvelykes kijelzőt kapott 3:2 képaránnyal, ami ideális a Game Boy Advance játékokhoz. Felmerül azonban a kérdés, hogy a hardveres és szoftveres megoldások mennyiben szolgálják ki a különböző retró rendszerű játékokat.
Érdekes dizájnváltoztatások figyelhetők meg, például a két analóg kar beépítése, amely szokatlan egy ilyen képarányú, főként GBA-játékok futtatására szánt készüléknél. Ez felveti azt a kérdést, hogy melyik játékkategóriáknál jelent valós előnyt a karok jelenléte, és hogyan viszonyul mindez a 3,4 hüvelykes, de 4:3 natív képarányú kijelzőhöz, amelyet szoftveresen korlátoztak le 3:2-re.
Az RG34XXSP összehasonlításában a korábbi RG35XXSP-vel és a konkurens Mio Flip eszközzel is párhuzamokat vonnak, különös hangsúlyt fektetve a készülék méretére, zsebbarátságára, valamint a kezelőszervek minőségére. Felmerülnek technológiai kompromisszumok – például a kijelző keret optimalizálása miatt kialakított „homlok”, a hőelvezetés vagy a töltési lehetőségek –, amelyek hosszabb távon is befolyásolhatják a felhasználói élményt.
A videóban külön szó esik az eszköz alkatrészeinek felépítéséről, a kijelző valódi natív felbontásáról és képarányáról, illetve arról, hogy ezek a döntések milyen hatással vannak a különféle játékplatformok, például NES, SNES, PlayStation vagy Dreamcast emulációjára. Nyitva marad a kérdés: az RG34XXSP valóban jó kompromisszum-e a Game Boy Advance játékokra fókuszáló retró kézikonzolnak, vagy inkább egy félrehangolt eszköz, amelynek identitása nem egészen egyértelmű?