A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

Anbernic RG Slide: Nosztalgikus kézikonzol modern csúszkával és nagy kijelzővel

Különleges csúszkás kialakítással, nagy kijelzővel és retró hangulattal érkezik az Anbernic RG Slide, de vajon felül tud-e emelkedni a kompromisszumokon?

Az RG Slide érdekessége az innovatív csúszkás mechanizmusában rejlik, amelyhez egy erős fémváz társul, és együtt egy igazán nosztalgikus, old-school hangulatú eszközt alkotnak. Ezek a dizájnelemek nemcsak látványosak, hanem használat közben is különleges élményt nyújtanak, főleg, ha az ember szereti a 2000-es évek mobiljaira emlékeztető formátumokat.

A teszt során kiemelt figyelmet kapott a hordozhatóság és a készülék mérete – bár a nagy kijelző és a kényelmes kezelőszervek előnyt jelentenek, a készülék jelentősen nagyobb és nehezebb, mint hasonló kategóriájú, retró kézikonzolok. Felmerül tehát a kérdés: kinek való ez a bátor, de kissé ormótlan kézikonzol?

A kijelző képességei is új szintre emelik a retró játékélményt: a 4,7 hüvelykes, 4:3 képarányú LCD-re jellemző a 120 Hz-es képfrissítés és a 960p felbontás, ami kiválóan alkalmas a klasszikus rendszerek – mint a Dreamcast vagy a PS1 – megjelenítésére. Ugyanakkor a kijelző kontrasztja nem ér fel az OLED panelek szintjével, és egyes funkciók, például a fekete képkocka beszúrása, kompromisszumokat igényelnek.

Teljesítmény szempontjából az RG Slide főként a 2000-es évek eleji konzolok játékait futtatja jól, mint például a GameCube vagy a Sega Saturn, míg a PlayStation 2 már kihívást jelent. A tesztelés során számos technikai beállítási lehetőség, apró trükk és kompromisszum merült fel a játékok legjobb futtatásához.

Felmerülnek további érdekes kérdések is: mennyire fontos a hordozhatóság a játékosoknak, és milyen kompromisszumokkal jár egy ilyen méretű készülék? Mennyire lehetne tovább fejleszteni ezt a formát, például egy SIM-kártyás, telefonként is használható változattal, vagy jobb videokimenettel párosítva?

Végül az árazás kérdése is újabb gondolatokra sarkall: megéri-e akár 190 dollárt is kiadni egy retró kézikonzolért, ha cserébe egyedülálló dizájnt és funkciókat kapunk, de a teljesítmény nem feltétlenül éri el a mindenre vágyó játékosok elvárásait?