Mérföldkőként vonul be a repülés történetébe az Antilian Airlines 980-as járatának 1970-es esete, amely során egy utasszállító repülőgép kényszerleszállást hajtott végre a Karib-tengeren. Az események középpontjában nemcsak a légitechnikai kihívások, hanem a döntéshozatali folyamatok, személyzeti problémák és biztonsági előírások sajátos keveréke állt.
Az USA-ban működő Overseas National Airways (ONA) különleges bérleti megállapodást kötött az ALM légitársasággal, hogy egy szokatlanul hosszú, szigetek közötti útvonalat repüljenek DC-9-essel, amely repülőgép csak ideális körülmények között volt képes teljesíteni a szükséges távot. Nehézséget okozott a rövid kifutópálya, a korabeli navigációs és üzemanyag-gazdálkodási szabályok, illetve a személyzet összetétele is, melyet a szabályozási változások és szerződéses kötelezettségek is bonyolítottak.
Az utazást előre nem látható időjárási viszonyok és egy sor, egymást követő rossz döntés színesítette, amelyek az ellenőrzött biztonsági tartalékok kimerítéséhez vezettek. A személyzet közötti kommunikációs nehézségek, tapasztalatlanság és a hierarchikus szigor jelentősen meghatározták a repülőgép sorsát.
Mindezen kihívások mellett a videó lényeges kérdéseket feszeget a repülési szabályzatok, kríziskezelés és emberi tényezők fényében: hogyan lehet jól mérlegelni a kockázatokat, miként védhető ki a döntéshozatali csapdahelyzet, és miért vált alapvetővé a személyzetek közötti hatékony kommunikáció és együttműködés?