Számos játék képes alulteljesíteni egy-egy konzolon, ezzel azt a benyomást keltve, mintha az adott platform technikailag gyengébb lenne a valóságosnál. Ebben az összeállításban olyan címeket láthatunk, amelyek különféle konzolokon csalódást keltő teljesítményt nyújtanak – azonban nem feltétlenül tartoznak a legrosszabb játékok közé, inkább a technikai vagy audiovizuális megoldások okán keltik ezt a benyomást.
Kiemelt szerepet kapnak azok a korai megjelenésű játékok, amelyek még nem használják ki a konzol valódi erejét, vagy éppen elavult grafikai és játékmenetbeli megoldásokkal dolgoznak. Előkerülnek olyan különlegességek is, mint a nagyon szűk látótávolságú vagy textúrában szegényes autóversenyek, félkész grafikai effektek, vagy épp szerepjátékok, ahol már az alapvető képernyőgörgetést sem sikerült zökkenőmentesen megoldani.
Az epizód során sorra jelennek meg platformer, verekedős és lövöldözős játékok, amelyeket leggyakrabban a kompromisszumos grafika, akadozó képkockasebesség vagy játékmeneti hiányosságok miatt ér kritika. Mindezek szinte minden konzolgeneráción jelen vannak: a Sega Genesis, Saturn, Dreamcast, Super NES, 32X, PlayStation, Xbox 360 és PC Engine is kap példákat.
Felvetődik a kérdés: ezek a játékok vajon mennyire befolyásolták a konzolokról alkotott képet, és okoztak-e csalódást a játékosoknak? Mitől válik egy új hardveren futó játék vizuálisan vagy játékmenet szempontjából meglepően szerény teljesítményűvé? És mennyiben okolható a fejlesztési tapasztalat hiánya, a költséghatékonyság vagy épp a műfaji korlátok?