A számítógépes és konzolos játékok világában gyakran várjuk, hogy egy-egy sorozat minden új része fejlődést hozzon: nagyobb szabadsággal, mélyebb játékmenettel, lenyűgözőbb grafikával és innovatív ötletekkel. Azonban vannak olyan franchise-ok, amelyek ahelyett, hogy előremennének, néha visszafelé fejlődnek: leegyszerűsítik a mechanikákat, levágnak fontos funkciókat, vagy eltávolítják azokat az elemeket, amelyek rajongóvá tették a közönséget.
Számos ismert széria – mint például a Battlefield, a Far Cry vagy a Dead Rising – kapcsán merül fel a kérdés, hogy vajon a nagyobb elérést és egyszerűsítést előtérbe helyezve nem veszítenek-e a sorozatok a saját egyediségükből. Vannak rajongók, akik nosztalgiával gondolnak vissza a korábbi, komplexebb vagy sötétebb hangulatú epizódokra, és csalódottak a jelenlegi, inkább mainstream irányok miatt.
Más szempontból a videó rávilágít arra, hogy az alkotók néha szándékosan választanak visszalépést az egykori rajongótábor kedvéért, vagy egyszerűen úgy érzik, a piaci trendek követésével több játékost érhetnek el. De tényleg jó-e, ha a vadászat, a felfedezés vagy a komplex szerepjátékos elem puszta rutinfeladattá egyszerűsödik? Mi történik az eredeti hangulattal, ha minden sarkon kompromisszumokat kötnek, és csak névben marad meg az ikonikus sorozat?
A bemutatott példák azt is megmutatják, milyen nehéz megtalálni az egyensúlyt a régi és új játékosok elvárásai között, és mennyire változatosan értelmezhetik a rajongók az „evolúció” fogalmát. Vajon lehet-e újra felfedezni a siker receptjét, ha a múlt erősebb, mint az új irányok?