A General Motors az elektromos járművek piacát célba véve hatalmas tétet tett: milliárdokat költöttek új gyárakra, kutatás-fejlesztésre és elektromos járműplatformok fejlesztésére abban a reményben, hogy vezető szerepet töltenek be az iparágban. Ambiciózus tervekkel vágtak bele a váltásba, ám a megvalósítás során sokkal nehezebbnek bizonyult a hatékony gyártás, mint várták.
Az iparág egészében jelentős változások zajlanak. Miközben a Tesla mint referencia, és Musk új irányokat keres az automatizálás és mesterséges intelligencia területén, más nagy autógyártók, mint a Ford, is jelentősen visszavesznek az elektromos autó projektjeikből. A kereslet nem növekszik az elvárt ütemben, a gyártók pedig hatalmas adósságokat halmoztak fel.
Különös figyelmet kap a GM új, Ultium akkumulátor- és platformtechnológiája, mely kulcsfontosságúnak tűnt a gyors skálázhatóságban. Azonban a gyártósorok lelassulása, a vártnál kisebb kereslet, valamint az elektromos járművek eladásai mögötti valós piaci igények átértékelésre késztetik a céget. A beszélgetés rávilágít arra is, hogyan érinti mindezt az állami támogatások csökkenése és az elektromos modellek árazása.
Az autóipar stratégiaváltása itt nem áll meg: hirtelen fordulattal a hibridek és plug-in hibridek reneszánszát látjuk, ami új idők új kihívásait veti fel, és kérdéseket szül a piaci alkalmazkodás sebességéről, a befektetők türelméről, valamint a GM jövőjéről az elektromobilitás és a vegyes hajtású járművek világában.