A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 86 perc

Amiga mérnöklegendák: kulisszatitkok és fordulatok a számítástechnika hőskorából

Egyedülálló kerekasztal-beszélgetés vezető Amiga- és Commodore-fejlesztőkkel: soha nem hallott sztorik, mérnöki kihívások és kultikus gépek megszületésének izgalmas kulisszatitkai.

Az Amiga Roundtable panelbeszélgetése izgalmas betekintést nyújt a Commodore Amiga számítógépek fejlesztésének kulisszatitkaiba, közvetlenül olyan mérnököktől, akik a technológia megszületésénél bábáskodtak. Az esemény során számos egykori hardver- és szoftverfejlesztő – többek között Andy Finkel, Dale Luck, Jeff Porter és Glenn Keller – osztotta meg emlékeit a cég legmeghatározóbb projektjeiről, az Amiga egyes modelljeinek megszületéséről, valamint a fejlesztési folyamatok izgalmas, olykor kaotikus részleteiről.

Az előadók szóba hozzák azt is, hogyan formálták a prototípus- és chipfejlesztések a végső terméket, milyen kihívásokkal szembesültek az ipari és mechanikai tervezés során, sőt, olyan ikonikus demók, mint a Boing Ball vagy a különleges hangchip, a Paula történetébe is betekintést engednek. Kiemelt témává válik, hogyan lett egy játékkonzol-prototípusból rendkívül sokoldalú személyi számítógép, és miként játszott szerepet a piac alakulása és a vállalati stratégia ebben az átalakulásban.

A beszélgetés érinti a legendás CES és Hannover Messe kiállításokat is, ahol először mutatták be a fejlesztés alatt álló gépeket, valamint a Commodore és a konkurens vállalatok – például az Apple és az Atari – közötti kapcsolatot. Szóba kerülnek a hardverköltségek csökkentésének kreatív módszerei, a szoftveres áttörések, például az Amiga operációs rendszer BCPL-ről C-re fordítása, vagy az egyedi UI-komponensek megújítása is.

Érdekes kérdések merülnek fel a panel során, többek között: hogyan lehetett egy mérnöki csapatból a technológiai úttörés motorja, milyen hatással voltak a vezetői döntések a fejlesztés ütemére és irányára, és miért tartott évekig bizonyos hardverplatformok piacra juttatása. A résztvevők személyes történetei révén a nézők képet kaphatnak arról is, milyen volt mérnökként élni, dolgozni és álmodni a 80-as, 90-es évek számítástechnikai forradalmában.