A Los Angeles-i kikötő jelentős visszaesést tapasztal a konténerforgalomban az Egyesült Államok és Kína közötti, vámokkal terhelt kereskedelmi háború nyomán. A forgalom több mint 30%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, miközben számos hajó érkezése is elmaradt vagy lemondásra került.
A beszélgetés rámutat, hogy bár a Kína elleni vámok átmenetileg mérséklődtek, az árak még mindig magasak, ami visszafogja az importőrök és a nagyvállalatok rendeléseit. Sok megrendelő csak a korábban elindított vagy már raktáron lévő árukat hozza be, és új gyártási megrendelések alig érkeznek, hiszen nem látnak elég hosszú távú gazdasági előnyt a jelenlegi helyzetben.
Felmerül a kérdés, hogy az amerikai gazdaság mennyire függ ezektől a kikötőktől, és milyen hatásai vannak a helyi munkaerőpiacra és a fogyasztói árakra. A helyi munkavállalók, fuvarozók és kisebb vállalkozások is jelentősen érzik a visszaesést: kevesebb munkaóra, magasabb árak és kisebb árukínálat várható.
A beszélgetésből azt is megtudjuk, hogy Donald Trump elnök nyomást gyakorol az Apple-re, hogy hozza vissza az iPhone gyártását az Egyesült Államokba, és újabb 25% vámmal fenyegeti a külföldön gyártott készülékeket. Az Apple-nek azonban komoly nehézséget jelentene a gyártás áthelyezése, tekintettel a munkaerő, a beszállítói láncok és a szaktudás összetettségére.
Szóba kerül a Foxconn wisconsini gyárának példája is, ahol közel sem sikerült annyi munkavállalót alkalmazni, amennyit ígértek – mindez rávilágít az amerikai ipari munkaerő hiányosságaira és a modern technológiai termelés kihívásaira. Ezek a kérdések hosszú távon is befolyásolhatják, hogy az amerikai fogyasztók mit, milyen áron és milyen választékkal érnek el a boltok polcain.