A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Amerikai termékek bojkottja: kanadai áruk és turizmus új hulláma

Jelentős átalakulás zajlik a kanadai boltok polcain: az amerikai termékek elleni fogyasztói bojkott helyi áruknak nyit utat, miközben a politikai feszültség új gazdasági és turisztikai mintákat eredményez.

Kanada több nagy áruházában ma már szembetűnő változások láthatók: a korábban amerikai termékekkel telepakolt polcokon egyre több helyi árut kínálnak. A nemzetközi viszályok és a Trump-adminisztráció kereskedelmi intézkedései, mint például a vámok és fenyegetések, érezhető elmozdulást eredményeztek a kanadai fogyasztók körében.

Sokan tudatosan választják a hazai árut, egyesek például applikációkkal ellenőrzik, honnan származik egy termék. Vannak termékek – például bogyós gyümölcsök és különleges körtefajták –, ahol nehéz a kiváltás, de a vásárlók már ott is igyekeznek alternatívákat keresni.

A bojkott az amerikai italgyártókat is sújtja: több kanadai tartomány levette a polcokról az amerikai borokat, söröket és szeszes italokat – miközben más országok termékei kerülnek előtérbe. Az alkohol mellett ismert amerikai márkák is reagáltak: például a kanadai Frito-Lay végleg megjelölte csomagolásán a „Made in Canada” címkét.

A politikai feszültségek a turizmusban is lecsapódnak. Egyre több kanadai utazó marad belföldön, vagy inkább Európába utazik, míg az Egyesült Államokba irányuló forgalom és költés visszaesett. Ez jelentős gazdasági veszteséget jelent a határ menti amerikai üzletek és szolgáltatók számára.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy már nem csak Kanadában érzékelhető az amerikai termékek elutasítása: Európában is egyre többen fordulnak el az amerikai márkáktól a politikai konfliktusok és botrányok miatt. Vajon ez egy tartós változás, vagy van esély a kereskedelmi kapcsolatok normalizálódására?