Az ikonikus Coca-Cola új termékvonalat tervez bevezetni Amerikában, amelyet nádcukorral édesítenek. Ezt a változást Donald Trump, a volt amerikai elnök is üdvözölte, miután egészségügyi problémákat említettek a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup kapcsán. Az újítással kapcsolatban a vállalat szóvivője nyilatkozott, de részletekre egyelőre még várni kell.
Sokan kíváncsiak arra, vajon az amerikai nádcukorral édesített Coca-Cola képes lesz-e felvenni a versenyt a kultikus mexikói változattal, amely már régóta nádcukrot használ és többnyire üvegpalackban kapható. Azonban valószínű, hogy az amerikai piacra szánt nádcukros Coca-Cola műanyag palackban kerül majd forgalomba, mivel a vámok miatt jelentősen emelkedtek az üveg ára.
A cukornád eredete is fontos kérdéseket vet fel. Az USA-ban a nagy mennyiségű beszállításra képes cégek közül a Louisiana Sugar Refining és a Florida Crystal lehet esélyes partner. A fenntartható gazdálkodásra érzékeny fogyasztók számára nem mindegy, honnan származik az édesítőszer, hiszen a modern cukornád-termelés háttere és társadalmi hatásai is jelentősek lehetnek.
Felmerül a kérdés, vajon a Coca-Cola képes lesz-e valóban fenntartható forrásból származó alapanyagokra áttérni, és mindezt kommunikálni az egészségtudatos vásárlóknak is. Ezek a döntések nem csupán az ízvilágot, hanem a márka társadalmi megítélését is befolyásolhatják.