A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 4 perc

Amerikai nádcukros Coca-Cola: versenyben a mexikói változattal és a fenntarthatósággal

A Coca-Cola új, amerikai nádcukorral édesített üdítője rengeteg kérdést vet fel, különösen a mexikói változattal való összehasonlítás és a fenntarthatósági szempontok miatt.

Az ikonikus Coca-Cola új termékvonalat tervez bevezetni Amerikában, amelyet nádcukorral édesítenek. Ezt a változást Donald Trump, a volt amerikai elnök is üdvözölte, miután egészségügyi problémákat említettek a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup kapcsán. Az újítással kapcsolatban a vállalat szóvivője nyilatkozott, de részletekre egyelőre még várni kell.

Sokan kíváncsiak arra, vajon az amerikai nádcukorral édesített Coca-Cola képes lesz-e felvenni a versenyt a kultikus mexikói változattal, amely már régóta nádcukrot használ és többnyire üvegpalackban kapható. Azonban valószínű, hogy az amerikai piacra szánt nádcukros Coca-Cola műanyag palackban kerül majd forgalomba, mivel a vámok miatt jelentősen emelkedtek az üveg ára.

A cukornád eredete is fontos kérdéseket vet fel. Az USA-ban a nagy mennyiségű beszállításra képes cégek közül a Louisiana Sugar Refining és a Florida Crystal lehet esélyes partner. A fenntartható gazdálkodásra érzékeny fogyasztók számára nem mindegy, honnan származik az édesítőszer, hiszen a modern cukornád-termelés háttere és társadalmi hatásai is jelentősek lehetnek.

Felmerül a kérdés, vajon a Coca-Cola képes lesz-e valóban fenntartható forrásból származó alapanyagokra áttérni, és mindezt kommunikálni az egészségtudatos vásárlóknak is. Ezek a döntések nem csupán az ízvilágot, hanem a márka társadalmi megítélését is befolyásolhatják.