Az Amerikai Egyesült Államokba irányuló kínai áruszállítás hirtelen visszaeséséről szól ez az elemzés, amely a vámháború következményeit boncolgatja. A Los Angeles-i és Seattle-i kikötőkben jelentős forgalomcsökkenést észleltek, mivel a Trump-adminisztráció április 2-án új, drasztikus vámokat vezetett be a Kínából érkező importcikkekre.
Megtudhatjuk, hogy sok cég sietve próbálta még a vámtételek életbe lépése előtt behozni áruit, ez növelte a negyedéves forgalmi mutatókat, azonban a következő hetekre sötétebb kilátások mutatkoznak. Az importőrök jelenleg leállították az új szállításokat, aminek következtében az Egyesült Államok bolthálózataiban várhatóan már májusban megüresedhetnek a polcok.
Felvetődik a kérdés: a hatalmas vámok hogyan érintik az amerikai vállalkozásokat, dolgozókat és a fogyasztói árakat? A szerző érdekes párhuzamot von a Szovjetunió feketepiaci viszonyai és a potenciális amerikai helyzet között, valamint kitér arra is, hogy a vámháború miként befolyásolhatja akár az adórendszert is, mivel egyes politikusok a vámbevételekből szeretnék pótolni a személyi jövedelemadót.
Az is terítékre kerül, hogy valóban visszakerülhet-e a gyártás az Egyesült Államokba, vagy a cégek más olcsó ázsiai országokba helyezik át a termelést. Mindezek mellett górcső alá kerül az Apple, amely az iPhone gyártásának Indiába telepítését fontolgatja, míg az olcsó online áruházakon – például Teimu vagy Shein – keresztül érkező termékeket is elérik az új vámok.