Az amerikai katalógusházak történetét több mint két évtizeden keresztül követhetjük nyomon, az 1920-as évek végéig tartó felemelkedésük és bukásuk keretében. A videó betekintést nyújt abba, hogyan válhattak tömegesen elterjedtté az otthonok postai megrendelés révén, és milyen újdonságokat hozott ez az építőipar számára. Bepillantást nyerhetünk abba, hogy a vásárlók először csak házterveket rendelhettek postán, majd hamarosan már komplett, előre szabott házakat is − akár varázsütésre!
Megismerhetjük, miként játszottak úttörő szerepet olyan vállalatok, mint az Aladdin vagy a Sears, valamint hogyan tették elérhetővé a házépítést mindenki számára, a nők számára pedig vonzóvá a faárupiacot. A katalógusokban rengeteg stílus, formavariáció és kiegészítő jelent meg, ráadásul a cégek még a hitelnyújtással is kísérleteztek, hogy minél szélesebb körhöz juttathassák el termékeiket – a hagyományos bankokat megkerülve.
A történet során izgalmas kérdések merülnek fel: Mi tette ezt a piaci modellt ilyen népszerűvé? Hogyan hatottak a helyi vállalkozókra, a munkásokra és a közösségekre ezek a „csináld magad” házak? Mitől tört meg végül a lendület? Pénzügyi válság, új konkurensek vagy társadalmi változások következtében?
A videó fókuszában mindvégig az innováció, a társadalmi dinamika és a mindennapi emberek életének átalakulása áll, miközben a gyors technológiai fejlődés és a fogyasztói igények alakulása is kulcsfontosságú szerepet kap.








