Az Egyesült Államok és Japán között létrejött új kereskedelmi megállapodás jelentős vitákat váltott ki mindkét ország illetékesei és iparági szereplői körében. A szerződés részeként Japán vállalta, hogy 550 milliárd dolláros befektetést hajt végre az USA-ban, miközben az amerikai autógyártók számára részleges piacnyitást ígért a japán piac felé. Ugyanakkor az autók és autóalkatrészek tarifája 15%-ra nőtt.
A megállapodást erősen bírálják a detroiti autógyártók, mint a GM, a Ford és a Stellantis, akik szerint a Japánnal kötött egyezmény első pillantásra kedvezőtlen számukra. Felmerül a kérdés, valóban kiegyensúlyozott-e az egyezmény, és mennyiben segíti elő az amerikai autóipar fellendülését vagy munkahelyek megőrzését.
Az autóipari szakszervezetek és vezetőik, például a United Auto Workers helyi elnöke aggodalmukat fejezik ki a lehetséges munkahelyvesztésekkel kapcsolatban, és sürgetik az adminisztrációt, hogy keményebben lépjen fel Kína, Mexikó és Kanada irányába is. Felmerülnek olyan témák is, mint a profitmegosztás változása, a vámok várható hatása az autóárakra, illetve az, hogy ezek a költségek milyen mértékben terhelik majd a fogyasztókat vagy a gyártókat.
Elemzők úgy vélik, Japán részleges engedményeket tett ugyan, viszont az USA piaca továbbra is kulcsfontosságú marad számukra az alacsony hazai kereslet és gazdasági növekedés miatt. Általános kérdés az is, vajon ezt a kereskedelmi modellt követik-e majd a jövőben más nagykereskedelmi partnerekkel, például Európával vagy Kínával szemben is.