A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 4 perc

Amerikai diákok tanulmányi teljesítménye: folyamatos visszaesés a középiskolákban

Az amerikai tinédzserek tanulmányi eredményei egyre romlanak matematikából, olvasásból és természettudományból, ami komoly aggályokat vet fel az oktatás jövőjével kapcsolatban.

Az Amerikai Egyesült Államokban aggasztó jelentés látott napvilágot a középiskolás diákok teljesítményéről. A legfrissebb adatok szerint a tanulók mind a matematika, mind az olvasás területén jelentősen lemaradnak.

A felmérések alapján mind a tizenkettedikes, mind a nyolcadikos évfolyam tanulóinak alapvető készségei folyamatosan romlanak. Ezek az adatok a National Assessment of Educational Progress vizsgálataiból származnak, és rámutatnak arra, hogy nemcsak a jelenlegi járványhelyzethez köthető vissza a negatív tendencia, hiszen már a 2010-es évek közepétől megfigyelhető volt a hanyatlás.

A statisztikák szerint mindössze a diákok kétharmada teljesíti az alapvető szintet olvasásból, és ez az arány még alacsonyabb matematikából. Az igazi kihívás, hogy ezek a számok tovább csökkennek, és egyre kevesebben érik el a ‘haladó’ szintet.

A riport részleteiben kitér arra is, hogy hasonló romlás tapasztalható a tudományos, főként a természettudományi tantárgyakban is a nyolcadikos diákok körében. A gyengeségek tehát nem csupán egy-egy tantárgyra jellemzőek, hanem a teljes oktatási rendszerben érezhetők.

A beszélgetés során felmerül a kérdés: milyen hatása lehet ennek hosszabb távon az amerikai társadalomra, ha a fiatalok nagy része nem sajátítja el az alapvető ismereteket? Milyen tényezők állhatnak a háttérben, és vajon hogyan állítható meg ez a negatív folyamat?